dinsdag 6 januari 2009

start

Dit is een blog voor iedereen die geïnteresseerd is in de stamboom van de familie Visser.
Visser is een een familienaam die in heel Nederland veel voorkomt.
Mijn stamboom zal bestaan uit de nazaten van Mathias,
Mathijs Visser waar hij geboren is is niet duidelijk en is ook niet te achterhalen. Ben al bij diverse archieven geweest maar kan nergens wat over vinden. De oudste gegevens zijn dat hij getrouwd is op zondag 27 september 1772 in Doetinchem met Elisabeth Provee en van beroep soldaat. Het meest waarschijnlijke is dat hij vanuit Doesburg gelegerd was in Doetinchem
De naam Provee wordt veelverbasterd in Proeve,Prove,Proce,Proode. Dat gebeurde wel vaker.
Elisabeth was een dochter vanPetrus Provee en die woonde ook in Doetinchem.
Ook daarvan verder weinig gegevens, heb ook alle doopboeken van zowel de RK als ook de Nederduitse Hervormde Gemeente en de Lutherse Gemeente doorgenomen.
Mathias is overleden op 3 november 1803, er wordt nergens verteld hoe oud hij toen was.
In eerste instantie zal ik hier publiceren bidprentjes en foto's van personen die meer dan tien jaar zijn overleden.
Doe het niet in chronologische volgorde, maar zal daar waar mogelijk is steeds per echtpaar publiceren. Niet per gezin want er zijn heel grote gezinnen bij.
Staat er wat op dat niet juist is of heeft u aanvullende informatie wil ik dat ook graag weten. Ook als u zelf bidprentjes, foto's of verdere info hebt is dat van harte welkom.
Als u een berichtje wilt hebben als het blog weer wordt aangevuld is dat ook mogelijk. Geef dat via mail aan mij door en ik kan daar voor zorgen. Mijn mailadres vind u bij mijn volledig profiel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten